Arazi ve İş Geliştirme & Yönetimi geliştirilecek arazinin veya gayrimenkulun bulunmasından, yapım aşamasına geçene kadar uygulanması gereken bir dizi planlı ve projeli çalışmaların tümünü kapsayan ve tecrübe ile uzmanlığın önemli bir fark yarattığı alandır.
Profesyonel ve uzmanlaşmış bir Arazi ve İş Geliştirme & Yönetiminde dikkat edilmesi gerekenler
- İyi ve kazançlı bir yatırımda gayrımenkul ve/ veya arsa iyi seçilmelidir.
- Arsaya ilişkin hedefler eksiksiz olarak belirlenmelidir.
- Fizibilite etüdü olabildiğince iyi yapılmalıdır.
- Mimari projeler, fiyat/ kazanç dengesi gözetilerek oluşturulmalıdır.
- Bütçe ve işin maliyeti büyük bir kesinlikle belirlenmelidir.
- Finansal tablolar oluşturulmalı ve nakit akışı çıkartılmalıdır.
- Satış ve pazarlama stratejileri oluşturulmalıdır.
- İnşaatın yapım aşamasında uzman ekip seçimi, doğru yapılandırılmalıdır.
Arazi ve İş geliştirme & Yönetimi çerçevesinde, bugüne dek elde edilen tecrübeler ve kazanımlar ışığında TOGON, proje öncesi alttaki kriterlerin tespit edilmesini hedefler ve sonrasında bu veriler ışığında hareket eder.
Kriterler
Gayrımenkul ve/ veya arsanın konumu, büyüklüğü, sınırları ve çevresel etkileşimleri
Altyapı durumu, araziye erişim yolları ve kullanım alanları
Rüzgar, güneş konumu ile bölgedeki sıcaklık ve yağış ortalamaları
Arazinin topografik özellikleri
Google Earth konumu- GPS bilgileri, haritasal veriler (eğim – yamaç – zemin durumu vb.)
Bölgenin demografik durumu – sosyo kültürel seviyesi, durum analizleri
Arazi plan notları – 1/5000 ve 1/1000 lik haritalar – yasal mevzuatlar – yapılanma koşulları – TAKS – KAKS, yapı yükseklikleri ve çekme mesafeleri
Gayrimenkule ilişkin fizibilite etüdlerinin hazırlanması
Hedef belirleme aşamasında SWOT analizi yapılması
ÇED raporları, pazar analizleri, finansal ve ekonomik analizler yapılması
Stratejik planlama süreçlerinin hazırlanması
Dizayn kriterlerinin belirlenmesi
En verimli kullanım amacının belirlenmesi ve alternatiflerinin geliştirilmesi
Bu veriler ışığında yapılacaklar
Projelerin tanıtımı ve üretilmesi
Fayda/ Maliyet analizi
Pazarlama analizleri ve finansal planların hazırlanması
Yatırım kararının alınmasına müteakip mimari tasarım uygulama projelerinin yapılması
Detay projelerinin tüm alt disiplinleri kapsayacak şekilde üretilmesi
Maliyetlendirme ve bütçe çalışmalarının oluşturulması-(direkt ve endirekt maliyetlerin belirlenmesi)
İşin nakit akışının hazırlanması, buna paralel olarak iş akış programlarının oluşturulması
Yapım aşamasının planlandığı gibi gitmesi ve işin bitirilmesi sürecindeki en büyük etkenlerden ilk üçü;
Doğru bir proje yönetimi,
İyi bir nakit akışı ve
%100 bitmiş bir mimari uygulama projesidir.
TOGON’un Farkı
TOGON, M. Korkut Zağlı’nın İş Geliştirme konusunda 34 yıllık iş hayatında edindiği tecrübeler doğrultusunda iletişimin gücüne inanarak iş yapmayı ilke edinmiştir.
İletişimin 2 unsuru olan Açık İletişim ve Güven işin ana noktasını oluşturur ve bu noktada devreye Liderlik girer. Bu açıdan iki operasyonel zemin söz konusudur:
A. Düşünceler (Entelektüel Liderlik)
B. Yetki (Konumsal Liderlik)
Bu iki zemin, hizmetle bir arada bulunmalı, kapsamlı, gerçekçi, uzman ve işbirlikçi olmalıdır.
Profesyonel liderliği hak etmiş bir konumda bulunan TOGON, M. Korkut Zağlı’nın aynı zamanda işe bakış açısını da Liderlik çerçevesinde yansıtarak, bugüne dek elde ettiği deneyimlerden yaptığı çıkarsamaları kişi ve kurumlara sunar:
Kişiler bulundukları pozisyona gelmeden önce iyi ve yeterli bir hazırlık dönemi geçirmelidirler.
Bu konuma gelebilmiş yönetici vasfındaki kişiler hem kendilerini, hem de başkalarını tarafsız gözle değerlendirmelidirler.
Değişim zorunlu hale gelmeden, değişimi başlatırlar.
İçeriden dışarıya doğru çalışırlar.
Konumlarını hak etmiş olanlar, beklentileri de iyi yönetirler.
Bu kişiler aynı zamanda iyi birer öğretmendirler.
İnsanlara daima gerçekçi yaklaşırlar.
Yönetici olmaya uygun adayları yetiştirmek için azami çaba gösterirler.
Çalışanlarına,kişisel gelişme fırsatını tanırlar.
Vasatlığa prim vermez, başarıyı ödüllendirirler.
Değişimin daima paylaşımla olacağını iyi bilirler.